«Впровадження допрофільного диференційованого навчання в умовах ЗЗСО шляхом вибору індивідуальної освітньої траєкторії учня»

Експериментальна база ДЕР:

  • ЗНЗ І-ІІІ ступенів «Середня загальноосвітня школа №45» Подільського району м. Києва;
  • Школа І – III ступенів № 190 Деснянського району міста Києва

Термін  дослідженння: 2024–2028 р.р.

Науковий керівникЯкунін Ярослав Юрійович, науковий керівник експерименту, кандидат хімічних наук, доцент кафедри природничо-математичної освіти і технологій Інституту післядипломної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка

Керівники проєкту:

Пошелюжний Олександр Валентинович, директор ЗНЗ І-ІІІ ступенів «Середня загальноосвітня школа №45» Подільського району м. Києва.

Мартинець Микола Андрійович, директор школи І-ІІІ ступенів № 190 Деснянського району міста Києва.

Мета дослідно-експериментальної роботи:

Розробити і експериментально дослідити ефективність системи допрофільного диференційованого навчання в умовах ЗЗСО  м. Києва шляхом вибору індивідуальної освітньої траєкторії  учнів.

Основні завдання ДЕР:

  • розробити та узгодити експериментальні  навчальні плани для учнів 8-9 класів;
  • забезпечити науково-методичну підготовку вчителів (інструктажі, консультації, методичні наради, тощо) для роботи в мобільних допрофільних групах;
  • скласти і впровадити індивідуальні графіки навчання школярів в умовах навчального закладу;
  • визначити і здійснити необхідні заходи для попередньої підготовки учнів до навчання у допрофільних мобільних групах;
  • вивчити мотиваційну та психологічну готовність учнів до вибору поглибленого вивчення окремих предметів навчання;
  • здійснювати моніторинг та аналіз психологічного стану та якості навчальних досягнень учнів як головних показників успішності реалізації експериментально-дослідної роботи.
  • Обґрунтувати організаційно-педагогічні умови впровадження системи психолого-педагогічного та методичного супроводу допрофільного диференційованого навчання в 8-9 класах в умовах ЗЗСО.

Заявка і програма:

 http://surl.li/ujvec

http://surl.li/ujven

 

«Впровадження допрофільного диференційованого навчання в умовах ЗЗСО шляхом вибору індивідуальної освітньої траєкторії учня в середній школі (8 та 9 класи)»

Експериментальна база ДЕР: Ліцей № 107 «Введенський»» Подільського району м. Києва

Термін дослідженння: 2024–2028 р.р.

Науковий керівникЯкунін Ярослав Юрійович, кандидат хімічних наук, доцент кафедри природничо-математичної освіти і технологій Інституту післядипломної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка

Керівник експерименту: Спітковська Катерина Василівна, директор Ліцею № 107 «Введенський»» Подільського району м. Києва

Мета: розробити і експериментально перевірити ефективність системи допрофільного диференційованого навчання в умовах ЗЗСО шляхом вибору індивідуальної освітньої траєкторії учня в середній школі (8 та 9 класи)

Основні завдання дослідження:

  • розробити та узгодити експериментальні  навчальні плани для здобувачів освіти 8-9 класів;
  • забезпечити науково-методичну підготовку вчителів (інструктажі, консультації, методичні наради, тощо) для роботи в мобільних допрофільних групах;
  • скласти і впровадити індивідуальні графіки навчання здобувачів освіти в умовах навчального закладу;
  • визначити і здійснити необхідні заходи для попередньої підготовки здобувачів освіти до навчання у допрофільних мобільних групах;
  • вивчити мотиваційну та психологічну готовність здобувачів освіти до вибору поглибленого вивчення окремих предметів навчання;
  • здійснювати моніторинг та аналіз психологічного стану та якості навчальних досягнень здобувачів освіти як головних показників успішності реалізації експериментально-дослідної роботи.
  • розробити систему допрофільного диференційованого навчання в умовах ЗЗСО шляхом вибору індивідуальної освітньої траєкторії учня і експериментально перевірити її ефективність у 8 та 9 класах

Заявка і програма: http://surl.li/ujvdr

 

Шановні наукові керівники!

Шановні наукові керівники!

Бажаємо успішної участі і керівництва дослідно- експериментальною роботою
закладів освіти столиці)
Щоб допомогти вам у цьому, надаємо інформацію та перелік деяких ресурсів, які
можуть вас надихнути на цінні педагогічні ідеї, полегшити ваші пошуки і
відповісти на ряд питань, що можуть виникнути.
1. Якими нормативно-правовими документами слід керуватись під час
експериментальної діяльності?
Насамперед дослідно-експериментальна робота  (ДЕР) у системі столичної освіти
регулюється такими нормативно-правовими документами:
Положенням про порядок здійснення інноваційної діяльності у сфері освіти
( затверджене Наказом Міністерства освіти і науки 12 травня 2023 року № 552 та
зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 07 липня 2023 р. за № 1155/40211)
https://ndl.ipo.kubg.edu.ua/?p=1906
Положенням про експериментальний загальноосвітній навчальний заклад
(затверджене наказом Міністерства освіти і науки України від 20 лютого 2002
року № 114 (у редакції наказу Міністерства освіти і науки України 23 листопада
2009 року № 1054, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 16 грудня 2009
року за № 1217/17233). https://ndl.ipo.kubg.edu.ua/?page_id=591
2. Які документи потрібні для відкриття експерименту (проєкту)
регіонального рівня?
Для відкриття експерименту (проєкту) регіонального рівня необхідно оформити
такі документи:
 лист – клопотання директора закладу освіти на ім’я начальника районного
управління освіти https://ndl.ipo.kubg.edu.ua/wp-
content/uploads/2024/05/%D0%9B%D0%98%D0%A1%D0%A2-%D1%83-
%D0%A0%D0%A3%D0%9E-%D0%BF%D1%80%D0%BE-
%D0%B2%D1%96%D0%B4%D0%BA%D1%80%D0%B8%D1%82%D1%82%D1%8F
-%D0%94%D0%95%D0%A0.pdf
http://surl.li/uevxd

 Заявку і програму проведення експерименту регіонального рівня
(структура заявки та програми відповідає визначеній у розділ ІІ пункт 2
«Положення про порядок здійснення інноваційної діяльності у сфері освіти»)

https://ndl.ipo.kubg.edu.ua/wp-
content/uploads/2024/05/%D0%A4%D0%9E%D0%A0%D0%9C%D0%90-
%D0%97%D0%B0%D1%8F%D0%B2%D0%BA%D0%B8-
%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B0.pdf
http://surl.li/uevxv

Зверніть увагу: Заявка та програма експериментального
дослідження підписуються науковим керівником та
директором закладу освіти і засвідчуються печаткою
відповідного закладу.

3. Які функції наукового керівника у експерименті (проєкті)?
Згідно «Положення про порядок здійснення інноваційної діяльності у сфері освіти»
( Розділ ІІ, пункт 9.) «… науковий керівник спільно з керівництвом
експериментальних закладів:
 розробляє і коригує концепцію (наукове обґрунтування) досліджуваної
теми;
 розробляє програму експерименту/проєкту;
 визначає оптимальний розподіл функцій між усіма учасниками
експерименту/проєкту;
 планує, забезпечує проведення науково-теоретичних, навчально-
методичних семінарів, тренінгів для учасників експерименту/проєкту;
 відстежує проміжні результати, аналізує ефективність змін, що відбулися
під час експерименту/проєкту, вносить корективи і доповнення (за
необхідністю);
 представляє кінцеві результати експерименту/проєкту;
 забезпечує відкритість і доступність змісту та результатів
експерименту/проєкту для педагогічної та батьківської громадськості,
засобів масової інформації;
 здійснює науковий супровід під час підготовки поетапних і узагальнених
звітів за наслідками проведеної роботи;
 бере участь у розробленні навчально-методичної літератури для
проведення експерименту/проєкту…»

Також важливо, що згідно Розділу ІІ, пункту 11 «Положення» «…Про виконання
програми кожного етапу експерименту/проєкту науковий керівник спільно з
керівництвом експериментальних закладів готують звіт.

Звіт кожного етапу, що подаються до Комісії, включає опис виконання завдань у
строки, визначені у програмі експерименту/проєкту, розробленої навчально-
методичну літератури, інших практичних матеріалів (за необхідності), що
розкривають сутність виконаної роботи учасниками експерименту/проєкту…»
4. На що звернути увагу при підготовці звіту?
При підготовці звітів просимо звернути увагу на наступне:
– відповідність назви теми дослідно-експериментальної роботи наказу, яким її
затверджено;
– відповідність вихідних положень, термінів, назв етапів  та завдань дослідно-
експериментальної роботи затвердженій  заявці  та програмі дослідження;
– наявність підпису наукового керівника, завіреного в установленому порядку.
5. Де можна ознайомитись із загальними підходами до організації
ДЕР?
Загальні підходи до організації і проведення експерименту (проєкту) викладені у
методичних рекомендаціях:
6. Організація дослідно-експериментальної роботи у дошкільних і
загальноосвітніх навчальних закладах : метод. рек. / уклад.: В. І. Ковальчук,
Г. В. Шапаренко, Л. О. Базиль та ін. – К. : Київ. ун-т ім. Б. Грінченка, 2012. –
76 с.
https://drive.google.com/file/d/1DqAWT9WYYRAirrgpHassCYgdEvsWxcpb/view?
usp=drive_link

7. Де можна ознайомитись із практикою проведення ДЕР у закладах
освіти м.Києва?

Інформація про практику здійснення ДЕР та інноваційну діяльність закладів
освіти м. Києвау закладах освіти м.Києва подана у інформаційних збірниках:
 “Експериментальні педагогічні дослідження у загальноосвітніх навчальних
закладах м. Києва” / Г. Шапаренко, С.Івашньова, К., 2015
https://ndl.ippo.kubg.edu.ua/?p=1195
 Пруцакова О. Л. (ред.). Лавриненко О В., Радзімовська О. В., Якубов С. В.,
Експериментальні педагогічні дослідження регіонального рівня у закладах

освіти м. Києва у 2016–2020 роках: Інформаційно-аналітичний збірник. Київ: ІПО
Київського університету імені Бориса Грінченка, 2021. 122 с.
https://drive.google.com/file/d/1p0jNoS9m56m6PTfT81ipnIUnC9j1OKjF/view?usp=sha
ring
або
https://ndl.ipo.kubg.edu.ua/wp-
content/uploads/2023/02/%D0%97%D0%B1%D1%96%D1%80%D0%BD%D0%B8
%D0%BA_2021_%D0%9E%D0%B1%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D0%B4.pdf

http://surl.li/uevzf

ПОЛОЖЕННЯ про порядок здійснення інноваційної діяльності у сфері освіти

ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства освіти і науки
12 травня 2023 року № 552
Зареєстровано в Міністерстві юстиції України
07 липня 2023 р. за № 1155/40211

ПОЛОЖЕННЯ про порядок здійснення інноваційної діяльності у сфері освіти


І. Загальна частина

1. Це Положення визначає порядок здійснення інноваційної діяльності у закладах
дошкільної, загальної середньої, спеціалізованої, позашкільної та професійної (професійно-
технічної) освіти (далі – заклади освіти).
2. У цьому Положенні терміни вживаються в такому значенні:
автор ініціативи – фізична та/або юридична особа, яка виступає з пропозицією та науково
обґрунтованою гіпотезою, що є підставою для проведення експерименту або реалізації
проєкту;
авторська освітня система – авторський комплекс експериментально перевіреного
навчального, навчально-методичного та технологічного забезпечення з доведеною
ефективністю підвищення якості освітнього процесу;
авторський заклад освіти – заклад освіти з високим рівнем розвитку інноваційного
потенціалу як необхідної передумови і результату саморозвитку його конкурентоздатності,
який відрізняється від інших закладів освіти наявністю оригінальної експериментально
перевіреної авторської концепції, механізмом реалізації якої є відповідна педагогічна
система, що забезпечує стабільні позитивні результати діяльності;
апробація – діяльність із перевірки результатів прикладних наукових досліджень у
закладах освіти;
експериментальний заклад – заклад освіти, на базі якого проводиться педагогічний
експеримент (далі – експеримент) або інноваційний освітній проєкт (далі – проєкт) задля
розроблення й апробації ефективності освітньої інновації;
інноваційна діяльність у сфері освіти – діяльність, що спрямована на розроблення й
використання у сфері освіти результатів наукових досліджень та розробок;
інноваційний освітній продукт – результат реалізації інноваційного освітнього проєкту,
експериментальної роботи закладів освіти, що виступає об’єктом інтелектуальної власності
суб’єктів інноваційної діяльності;
інноваційний освітній проєкт (далі – проєкт) – система інноваційної діяльності, що
передбачає використання експерименту як одного з методів реалізації проєкту задля
розроблення й використання у масовій практиці інноваційного освітнього продукту;
освітні інновації – новостворені (застосовані) або вдосконалені освітні, навчальні,
виховні, психолого-педагогічні та управлінські моделі, технології, методи, що підвищують
якість, результативність та ефективність освітньої діяльності, змінюють результати
освітнього процесу, створюючи при цьому удосконалені чи нові: освітні, дидактичні, виховні
системи; зміст освіти; освітні, педагогічні технології; методи, форми, засоби розвитку

особистості, організації навчання і виховання; технології управління закладом освіти,
системою освіти.
Інші терміни вживаються у значеннях, наведених у Законах України «Про освіту», «Про
дошкільну освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про позашкільну освіту», «Про
професійну (професійно-технічну) освіту», «Про інноваційну діяльність», «Про авторське
право і суміжні права».
3. Основною метою інноваційної діяльності у сфері освіти (далі – інноваційна діяльність)
є підвищення якості освітнього процесу шляхом створення (вдосконалення) освітніх,
навчальних, виховних, психолого-педагогічних та управлінських моделей, технологій
проведення експерименту або реалізації проєкту (далі – експерименту/проєкту).
4. До предмета інноваційної діяльності належать: нові емпіричні та/або теоретичні
знання, освітній процес, педагогічні, дидактичні, виховні, управлінські системи та моделі,
авторські моделі, програми і проєкти, які поліпшують якість освіти, результативність та
ефективність освітньої діяльності педагогічних і науково-педагогічних працівників закладів
освіти загалом.
5. Суб’єктами інноваційної діяльності є фізичні та юридичні особи: педагогічні, науково-
педагогічні працівники закладів освіти, наукові працівники, працівники органів управління у
сфері освіти; заклади освіти, наукові установи, підприємства, установи та організації, що
надають освітні послуги.
Суб’єкти інноваційної діяльності мають дотримуватись принципів академічної
доброчесності.
6. Інноваційна діяльність реалізується шляхом проведення експерименту/проєкту на базі
експериментальних закладів на всеукраїнському або регіональному рівнях.
Експеримент проводиться на базі одного експериментального закладу, проєкт
реалізується на базі декількох експериментальних закладів.
7. Інноваційна діяльність передбачає розроблення та використання:
нових освітніх моделей, навчальних, виховних, управлінських систем;
базового компонента дошкільної освіти, інваріантної та варіативної складової змісту
загальної середньої освіти, загальнодержавного компонента змісту професійної (професійно-
технічної) освіти, змісту спеціалізованої та змісту позашкільної освіти;
освітніх технологій, форм, методів, прийомів і засобів навчання, виховання та
управління освітою;
науково-методичного, навчально-методичного, кадрового, матеріально-технічного
забезпечення освітнього процесу в закладах освіти;
систем, технологій, форм і методів підвищення кваліфікації керівних, педагогічних і
науково-педагогічних працівників;
форм і засобів співпраці з органами управління у сфері освіти, адміністрацією закладів
освіти, педагогічними працівниками, науково-педагогічними працівниками, здобувачами
освіти та батьками (особами, що їх замінюють); технологій взаємодії з інститутами
громадянського суспільства, врахування та формування громадської думки щодо
інноваційних змін у сфері освіти.
8. Умовами здійснення інноваційної діяльності є:
дотримання законодавства України, вимог відповідних державних стандартів освіти;
наявність відповідного ресурсного забезпечення та ефективне його використання;

погодження учасників освітнього процесу, органів управління у сфері освіти у здійсненні
інноваційної діяльності на добровільній основі.
9. Строк проведення експерименту/проєкту – до п’яти років.
10. Нормативно-правове регулювання, організацію та координування інноваційної
діяльності на всеукраїнському рівні здійснює МОН.
Організаційно-методичне забезпечення проведення експерименту/проєкту на
всеукраїнському рівні здійснює Державна наукова установа «Інститут модернізації змісту
освіти» (далі – ІМЗО).
11. Органи управління у сфері освіти Автономної Республіки Крим, обласних, Київської
та Севастопольської міських державних адміністрацій відповідно до цього Положення
розробляють умови проведення експерименту/проєкту на регіональному рівні.
12. За умови успішної апробації авторської педагогічної ідеї (ініціативи) заклад освіти
визнається як Авторський заклад освіти, а у разі апробації у кількох (не менше п’яти)
закладах освіти – Авторська освітня система у порядку, визначеному пунктом 1 розділу III
цього Положення.


II. Порядок проведення експерименту/проєкту

1. З пропозицією щодо проведення експерименту/проєкту виступає автор ініціативи, що
має намір запропонувати нові освітні ідеї, педагогічні та управлінські технології,
вдосконалити освітню діяльність закладів освіти.
2. Заявка на проведення експерименту/проєкту включає: опис основних ідей,
актуальність, об’єкт, предмет, мету, гіпотезу, завдання, теоретико-методологічну основу, базу
проведення експерименту/проєкту (перелік закладів освіти), методи дослідження, наукову
новизну, практичне значення експерименту/проєкту; визначення етапів та термінів його
проведення, очікуваних результатів; інформацію про автора ініціативи / наукового(их)
керівника(ів), пропозиції до складу науково-консультативної ради проведення
експерименту/проєкту (далі – науково-консультативна рада).
Програма експерименту/проєкту містить заходи, спрямовані на здійснення завдань, які
визначені у заявці, строки їх виконання та опис кінцевого результату.
3. Ініціатива реалізується шляхом подання заявки на проведення експерименту/проєкту
до ІМЗО для розгляду відповідною комісією Науково-методичної ради Міністерства освіти і
науки України (далі – Комісія).
Документи подаються на паперових та/або електронних носіях, або електронною
поштою.
4. Склад Комісії формується відповідно до Порядку конкурсного відбору членів Науково-
методичної ради та науково-методичних комісій Міністерства освіти і науки України,
затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 27 листопада 2015 року №
1246, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 11 грудня 2015 року за № 1542/27987.
5. Завданням Комісії є супровід експериментів/проєктів, а саме:
розгляд заявок та підтвердження їх відповідності науково-методичним та психолого-
педагогічним вимогам;
моніторинг реалізації програми кожного етапу проведення експерименту/проєкту;
надання висновків щодо:
організації та проведення експерименту/проєкту;

внесення змін до програми, розширення бази проведення, дострокове завершення (за
необхідності) експерименту/проєкту;
припинення експерименту/проєкту (у разі не виконання програми та інших об’єктивних
причин);
доцільності/недоцільності визнання Авторського закладу освіти, Авторської освітньої
системи;
доцільності/недоцільності запровадження освітніх інновацій у систему освіти.
Надання висновку Комісії щодо доцільності організації та проведення
експерименту/проєкту здійснюється протягом двох місяців з дня подання заявки.
6. МОН видає наказ про проведення експерименту/проєкту, яким затверджуються:
заявка на проведення експерименту/проєкту;
програма проведення експерименту/проєкту;
база проведення експерименту/проєкту;
терміни проведення експерименту/проєкту;
юридичні та фізичні особи, відповідальні за проведення експерименту/проєкту;
склад науково-консультативної ради;
порядок звітування про хід і результати експерименту/проєкту.
МОН приймає рішення на підставі:
клопотання Міністерства освіти і науки Автономної Республіки Крим, департаментів
(управлінь) освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних
адміністрацій, рішення Вчених рад наукових установ НАПН;
заявки на проведення експерименту/проєкту;
висновку Комісії (витяг з протоколу засідання Комісії).
7. Забезпечення проведення експерименту/проєкту здійснюється науково-
консультативною радою, до складу якої мають право входити: автор ініціативи, науковий(і)
керівник(и) (далі – науковий керівник), координатор експерименту/проєкту (далі –
координатор), керівники та педагогічні, науково-педагогічні працівники закладів та установ
освіти, наукові працівники НАПН, представники органів управління у сфері освіти,
громадських об’єднань та інших зацікавлених суб’єктів інноваційної діяльності.
8. Науково-консультативна рада:
здійснює науково-методичний та організаційний супровід проведення
експерименту/проєкту;
організовує підготовку педагогічних колективів до роботи за програмою
експерименту/проєкту;
вносить пропозиції щодо необхідних змін у діяльності закладів освіти в межах завдань
експерименту/проєкту.
9. Науковий керівник спільно з керівництвом експериментальних закладів:
розробляє і коригує концепцію (наукове обґрунтування) досліджуваної теми;
розробляє програму експерименту/проєкту;
визначає оптимальний розподіл функцій між усіма учасниками експерименту/проєкту;

планує, забезпечує проведення науково-теоретичних, навчально-методичних семінарів,
тренінгів для учасників експерименту/проєкту;
відстежує проміжні результати, аналізує ефективність змін, що відбулися під час
експерименту/проєкту, вносить корективи і доповнення (за необхідністю);
представляє кінцеві результати експерименту/проєкту;
забезпечує відкритість і доступність змісту та результатів експерименту/проєкту для
педагогічної та батьківської громадськості, засобів масової інформації;
здійснює науковий супровід під час підготовки поетапних і узагальнених звітів за
наслідками проведеної роботи;
бере участь у розробленні навчально-методичної літератури для проведення
експерименту/проєкту.
10. Координатор здійснює організаційно-методичний супровід експерименту/проєкту,
бере участь у підготовці матеріалів на розгляд Комісії.
11. Про виконання програми кожного етапу експерименту/проєкту науковий керівник
спільно з керівництвом експериментальних закладів готують звіт.
Звіт кожного етапу, що подаються до Комісії, включає опис виконання завдань у строки,
визначені у програмі експерименту/проєкту, розробленої навчально-методичну літератури,
інших практичних матеріалів (за необхідності), що розкривають сутність виконаної роботи
учасниками експерименту/проєкту.
Результати звіту за кожний етап підтверджуються витягом з протоколу засідання Комісії,
який надсилається автору ініціативи.
12. Звіт про завершення експерименту/проєкту подається Комісії для розгляду та
підготовки відповідних пропозицій МОН про видання наказу про завершення
експерименту/проєкту.
13. Рішення про необхідність внесення змін до програми, розширення бази проведення,
дострокове завершення, припинення експерименту/проєкту приймається МОН шляхом
видання наказу.


III. Використання освітніх інновацій

1. МОН на підставі висновків Комісії приймає рішення про запровадження освітніх
інновацій, ефективність і результативність яких доведено в процесі апробації, визнання
Авторського закладу освіти, Авторської освітньої системи (далі – Авторський
заклад/система).
2. Діяльністю Авторського закладу освіти є продукування кращих педагогічних та
управлінських практик зі створення та реалізації авторських концепцій, моделей/систем,
інновацій як складових цілісної авторської педагогічної системи задля ефективної реалізації
стратегічних державних завдань у сфері освіти.
3. Критерії та показники діяльності Авторського закладу освіти:
сформованість ціннісної культури Авторського закладу освіти, орієнтованої на
саморозвиток суб’єктів освітньої діяльності, реалізацію цінностей та принципів державної
політики в сфері освіти;
інноваційність та оригінальність експериментально апробованої авторської педагогічної
ідеї, що вирізняється з-поміж інших новизною, теоретичним та практичним значенням
результатів діяльності;

конкурентоздатність Авторського закладу освіти виявляється шляхом
поширення/затребуваності кращих авторських управлінських та педагогічних практик, що
здатні забезпечити високу якість освіти.
4. Авторський заклад освіти обирає форми, освітні технології відповідно до принципу
академічної свободи та автономії, норм законодавства, Статуту з урахуванням специфіки
закладу, профілю та інших особливостей організації освітнього процесу.
5. Заявка про визнання Авторського закладу/системи включає:
інформацію про заклад(и) освіти (найменування, місцезнаходження та адреса
електронної пошти);
{Абзац другий пункту 5 розділу III із змінами, внесеними згідно з  Наказом Міністерства
освіти і науки № 843 від 11.07.2023}
інформацію про автора педагогічної ідеї, авторський колектив (портфоліо);
зміст авторської педагогічної ідеї/авторської освітньої системи (пояснювальну записку з
обґрунтуванням авторської педагогічної ідеї (концепції), терміни її реалізації, якісні
показники розвитку ідеї та результативності освітнього процесу, суспільного визнання і
соціальної значущості.
До заявки додаються:
свідоцтво про реєстрацію авторського права на твір;
авторські, наукові та навчально-методичні видання;
листи підтримки професійних об’єднань педагогічних працівників, органів батьківського
самоврядування (за наявності);
інші документи за бажанням.
Документи подаються на паперових та/або електронних носіях, або електронною
поштою.
6. Комісія розглядає матеріали і готує висновок упродовж двох місяців з дати подання
заявки.
7. Рішення про визнання Авторського закладу/системи приймає МОН шляхом видання
відповідного наказу на підставі подання пакету документів, що включає:
заявку(и) автора(ів) освітньої системи, педагогічного(их) колективу(ів) закладу
освіти/закладів освіти, що впроваджують авторську освітню систему;
клопотання відповідних органів управління у сфері освіти (Міністерство освіти і науки
Автономної Республіки Крим, департаменти (управління) освіти і науки обласних, Київської
та Севастопольської міських державних адміністрацій);
свідоцтво(а) про реєстрацію авторського права на твір;
висновок Комісії (витяг з протоколу засідання Комісії).
8. Визнання Авторського закладу освіти не змінює підпорядкування, тип, рівень
акредитації, форму власності і надається незалежно від зміни ступеня закладу освіти.
9. Припинення визнання закладу освіти як Авторського закладу освіти або Авторської
освітньої системи ініціюють відповідні органи управління у сфері освіти, учасники
освітнього процесу відповідного закладу згідно з законодавством у сфері освіти.
МОН на підставі рішення Комісії видає наказ про припинення визнання закладу освіти
як Авторського закладу освіти або Авторської освітньої системи.

10. Інформація про освітні інновації розміщується на офіційних вебсайтах МОН, НАПН
України, ІМЗО, органів управління у сфері освіти, навчально-методичних (науково-
методичних) центрів (кабінетів) професійно-технічної освіти, закладів післядипломної
педагогічної освіти, відповідних закладів освіти.
11. Результати проведення експерименту/проєкту оприлюднюються на міжнародних і
всеукраїнських науково-практичних конференціях, семінарах, круглих столах, виставках,
сторінках педагогічної преси.

Генеральний директор директорату дошкільної,
шкільної, позашкільної та інклюзивної освіти

О. Єресько