Конференція з питань інноваційної та дослідно-експериментальної діяльності в навчальних закладах столиці

bazyl24 вересня 2014 року в ІППО КУ імені Бориса Грінченка було проведено науково-методичну конференцію «Інноваційна та дослідно-експериментальна діяльність у навчальних закладах столиці: проблеми і перспективи». У роботі взяли участь понад 150 осіб: працівники Департаменту освіти і науки, молоді та спорту виконавчого органу Київради; представники Центру науково-освітніх інновацій та моніторингу; методисти районних науково-методичних центрів, відповідальні за дослідно-експериментальну та інноваційну діяльність; заступники директорів з навчальної і науково-методичної роботи столичних шкіл, ліцеїв та гімназій; викладачі та методисти ІППО КУ імені Бориса Грінченка.
Основна увага учасників конференції була зосереджена довкола питань, пов’язаних із організацією та проведенням інноваційної освітньої діяльності в навчальних закладах м. Києва, однією з форм якої є дослідно-експериментальна робота. Завідувач науково-дослідної лабораторії експериментальної педагогіки та педагогічних інновацій ІППО КУ імені Бориса Грінченка, кандидат педагогічних наук, доцент Л.О.Базиль у доповіді «Дослідно-експериментальна робота в навчальних закладах м. Києва: об’єктивна потреба чи данина моді?» висвітлила сучасний стан інноваційної освітньої діяльності в навчальних закладах, наголосила як на перевагах, так і на проблемних, суперечливих моментах організації і проведення дослідно-експериментальної роботи, зорієнтувала учасників на спільний пошук ефективних шляхів поліпшення рівня освітньої інноватики.

Одним із ефективних методів успішної організації і проведення дослідно-експериментальної роботи є моделювання, що довела під час виступу завідувач кафедри методики та психології дошкільної і початкової освіти ІППО, кандидат педагогічних наук Г.Д.Щекатунова. Доповідач окреслила основні різновиди і форми моделювання інноваційного розвитку освітнього простору, представила учасникам зразки схем і моделей, що можуть бути використані в умовах діяльності ЗНЗ м. Києва.
 Начальник відділу аналітики та освітніх інновацій Центру науково-освітніх інновацій та моніторингу Т.Л.Казимиренко представила аналітичні результати моніторингового дослідження. Доповідач наголосила на досягненнях освітян у роботі з інноваційними проектами.
 Старший науковий співробітник науково-дослідної лабораторії експериментальної педагогіки та педагогічних інновацій ІППО КУ імені Бориса Грінченка, кандидат педагогічних наук С.В.Івашньова розповіла про інноваційну діяльність учителя як ефективний шлях його професійного розвитку.
 Досвідом роботи з питань організації інноваційної діяльності поділилися представники РНМЦ та педагоги Голосіївського, Деснянського, Дніпровського та Солом`янського районів міста Києва. Методист із науково-експериментальної роботи науково-методичного центру управління освіти Голосіївської районної в місті Києві державної адміністрації, кандидат педагогічних наук Л.М.Горпенко презентувала актуальні ідеї щодо організації і проведення дослідно-експериментальної роботи в навчальних закладах Голосіївського району, заступник директора районного науково-методичного центру Дніпровського району Н.А.Сидоренко відобразила особливості інноваційного пошуку навчальних колективів району.
 Учитель англійської мови гімназії №191 ім. П.Г.Тичини з поглибленим вивченням іноземних мов О.Г.Лук`янець представила практичні рекомендації з досвіду роботи щодо запровадження елементів дистанційного навчання у вивченні іноземних мов. Заступник директора СШ №23 Деснянського району Г.С.Долматова розкрила «секрети» успішного здійснення декількох дослідно-експериментальних проектів у межах одного навчального закладу. Заступник директора СШ №187 О.М.Ходацька поділилася з присутніми досвідом використання у навчально-виховному процесі школи інновацій для розвитку духовно-морального потенціалу учнів, підвищення рівня педагогічної майстерності вчителів, ознайомила учасників конференції із особливостями використання арт-технологій на уроках і позакласних заходах.
 Учасники конференції відзначили, що в нинішніх умовах дослідно-експериментальна робота є вагомим чинником особистісно-професійного розвитку  педагога та прогресу навчального закладу.

 

Leave a Reply