Віртуальний клас як комп’ютерно-орієнтоване навчальне середовище загальноосвітнього навчального закладу

Експериментальна база: СШ № 210

Термін проведення експерименту: 2012- 2017 рр.

Науковий керівник: Литвинова С.Г., кандидат педагогічних наук, директор методичного центру інформаційних технологій в освіті.

Актуальність експериментально-дослідної роботи зумовлена необхідністю розв’язання суперечності між станом розробки теоретичної й методичної основ формування комп’ютерно-орієнтованого навчального середовища для індивідуального розвитку учня і викликами інформаційно-технологічної доби та потребами сучасного суспільства щодо підготовки конкурентоспроможного фахівця.

Застосування комунікаційних і комп’ютерних технологій є підґрунтям створення віртуальних класів. Упровадження таких новацій дає поштовх для формування сучасного навчального середовища, що дає змогу дітям, які навчаються за індивідуальною формою, отримати якісну освіту й бути конкурентоспроможними на ринку праці.

Основна ідея експериментально-дослідної роботи полягає в дослідженні ефективності використання сучасних технологій віртуального класу і віртуальних предметних спільнот для підвищення якості природничо-математичної, гуманітарної освіти, розвитку обдарованості учнів на основі модернізації форм проведення факультативних занять під час підготовки до участі у Всеукраїнських учнівських олімпіадах, захисту робіт МАН, участі у різноманітних проектах та конкурсах.

Об’єкт експериментально-дослідної роботи: навчально-виховний процес в комп’ютерно орієнтованому середовищі загальноосвітнього навчального закладу.

Предмет експериментально-дослідної роботи: використання технологій віртуального класу під час проведення факультативних занять із учнями ЗНЗ.

Мета експериментально-дослідної роботи: розробити й обґрунтувати модель використання інформаційно-комунікаційних технологій під час проведення факультативних занять із учнями ЗНЗ.

Завдання експериментально-дослідної роботи:

  • проаналізувати науково-теоретичні основи використання інформаційно-комунікаційних технологій під час проведення факультативних занять в Україні і за кордоном;
  • визначити особливості та шляхи вдосконалення сучасних ІКТ в організації факультативних занять з учнями ЗНЗ;
  • обґрунтувати, розробити модель організації факультативних занять з використанням ІКТ для учнів ЗНЗ;
  • експериментально перевірити ефективність створеної моделі;
  • визначити критерії рівня активізації пізнавальної діяльності учнів задіяних у експериментальному дослідженні;
  • розробити методичні рекомендації щодо навчання учнів у віртуальному класі.

Механізм реалізації експериментально-дослідної роботи передбачає:

  • формування складу учасників експерименту, створення творчих груп учителів із проблеми дослідження;
  • створення робочої групи розробки моделі віртуального класу як комп’ютерно орієнтованого навчального середовища для проведення факультативних занять;
  • надання консультативної методичної підготовки учасникам експерименту;
  • апробацію моделі віртуального класу як комп’ютерно-орієнтованого навчального середовища для розвитку інтелектуальної і творчої обдарованості учнів;
  • проведення діагностичних досліджень особистісних якостей школярів;
  • розробку методичних рекомендацій щодо навчання учнів у віртуальному класі.

Очікувані результати експериментально-дослідної роботи:

  • розробка моделі організації факультативних занять з використанням ІКТ для учнів ЗНЗ;
  • організація рівного доступу дітей до якісної освіти;
  • розвиток обдарованості та активізація пізнавальної діяльності учнів ЗНЗ;
  • реалізація новітніх підходів при організації роботи з обдарованими дітьми;
  • розробка методичних рекомендацій щодо організації факультативних занять з використанням ІКТ для учнів ЗНЗ та індивідуальної допомоги обдарованим дітям;
  • підвищення професійної майстерності та ІКТ-компетентності вчителів-предметників;
  • поширення передового педагогічного досвіду серед педагогів України.

Загальний висновок.

З огляду на мету, основну ідею, механізм реалізації дослідно-експериментальної роботи та визначені ініціаторами очікувані результати вважаємо, що створення віртуального класу сприятиме розвитку обдарованості, активізації пізнавальної діяльності учнів ЗНЗ і підвищенню професійної майстерності та ІКТ-компетентності вчителів-предметників

Leave a Reply