Реалізація дослідно-експериментального проекту «Росток»

101В умовах сучасного мінливого світу перед навчальними закладами постало завдання підготувати такого учня, який зміг би швидко адаптуватися у полікультурному інформаційному просторі, був всебічно обізнаним і здатним до самореалізації шляхом вияву творчих можливостей. На виконання такого масштабного завдання спрямовано дослідно-експериментальний проект «Росток», що з 2012 р. упроваджується у навчально-виховний процес СЗШ №201 Дніпровського району м. Києва.
У межах дослідно-експериментальної роботи 17 квітня 2014 р. на базі навчального закладу було організовано районний науково-практичний семінар для заступників директорів шкіл із навчально-виховної роботи з теми «Розвиток творчого потенціалу дитини з урахуванням її індивідуальних можливостей у межах науково-педагогічного проекту «РОСТОК».


Учасники семінару мали добру нагоду ознайомитися з теоретичним аспектом проблеми, переглянути й обговорити оригінальні уроки, проведені на засадах інтеграції інноваційних проектів – «РОСТОК» і «ПІСНЕЗНАЙКА», обмінятися досвідом із питань розвитку творчого потенціалу дітей на основі застосування різних форм і методів навчання на уроках, обумовлених реалізацією дослідно-експериментального проекту.
Особливий інтерес серед присутніх викликало представлення фрагменту уроку для початкової школи на тему: «Закріплення додавання і віднімання двоцифрових чисел. Розв’язування задач» (автор Корнієнко Ю.В., учитель 2-В класу). Розкриваючи тему доповіді, учитель висвітлила підхід і методичні прийоми, які є ефективними для розвитку творчого потенціалу учнів на уроках з математики. На високому методичному рівні Юлія Володимирівна показала розвиток гнучкості логічного мислення, знаходження нових креативних способів розв’язання стандартних завдань, методи вдосконалення вміння концентрувати увагу на різних аспектах вправ та втримувати їх в пам’яті на тривалий час та самостійно застосовувати мимовільну й довільну увагу.
103Резонансним для учасників семінару виявився виступ вчителя початкових класів Білоус О.С. Педагог презентувала особливості й переваги інтеграції науково-педагогічного проекту «Росток» із інноваційним проектом «Піснезнайка», спрямованої на розвиток творчих здібностей молодшого школяра. Впровадження «Піснезнайки» в курс «Математика» органічно вплітається в будь-який етап уроку, що дає можливість всебічно розвивати творчий потенціал учнів і викликати позитивні емоції в дітей.
Особливу увагу учасників семінару привернув виступ учителя вищої категорії Антонюк Т.О. У доповіді на тему: «Дослідницька діяльність учнів як основна складова творчого мислення. Її активізація на уроках курсу «Навколишній світ» педагог представила інноваційний інформаційно-пошуковий проект: «Наше серце – скриня душі». Мету і завдання проекту спрямовано на формування в учнів уявлення про серце як важливий орган людського організму шляхом створення ситуації «глибокого занурення в тему», на стимулювання розвитку ініціативності, самостійності, прагнення самовдосконалюватися, сприяння розвитку творчої активності, навичок самоосвітньої діяльності, формуванню ключових компетентностей учнів, усвідомлення змісту вислову «серце – скриня душі», виховання прагнення до здобуття нових знань. Методичною метою зініційованого проекту передбачено реалізацію системного підходу до виховання на основі організації діяльності учнів, що сприяє розвитку їхніх особистісних якостей, індивідуально-творчих здібностей; заохочення дітей до пізнавальної діяльності та виховання інтересу до самостійної пошукової роботи.
102Учасники семінару, обговорюючи досвід упровадження дослідно-експериментального проекту «Росток» у навчальних закладах, зробили висновок про його актуальність і переваги порівняно з традиційним навчанням і висловили бажання подальшого упровадження дослідницької програми в навчально-виховний процес навчальних закладів м. Києва.
Матеріали семінару можна переглянути на сайті середньої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №201.

Leave a Reply