«Удосконалення змісту та методики реалізації навчально-виховного процесу «Школи повного року навчання»

Експериментальна база: СШ №23 Деснянського району

Термін проведення: 2013-2017 рр.

Науковий керівник: Хоружа Людмила Леонідівна, доктор педагогічних наук, професор, проректор з наукової роботи Київського університету  імені  Бориса Грінченка.
Актуальність експериментально-дослідної роботи зумовлена тенденціями розвитку сучасної освіти України, які висунули перед загальноосвітніми навчальними закладами якісно нові проблеми.
Об’єкт дослідно-експериментальної роботи: навчально-виховний процес загальноосвітнього навчального закладу «Школа повного року навчання».
Предмет дослідно-експериментальної роботи: змістово-методичне забезпечення навчально-виховного  процесу в умовах «Школи повного року навчання».

Актуальність експериментально-дослідної роботи зумовлена тенденціями розвитку сучасної освіти України, які висунули перед загальноосвітніми навчальними закладами якісно нові проблеми. Останнім часом зросла кількість наукових праць, присвячених організації роботи шкіл, ліцеїв різних типів, що свідчить про те, що даний напрям входить до розряду пріоритетних у педагогічній науці. Разом з тим, вивчення стану передового педагогічного досвіду свідчить про те, що специфіка діяльності «Школи повного року навчання» у системі освіти України ще не є предметом цілісного наукового дослідження. Також слід зазначити про недостатню розробленість теоретичних положень функціонування Школи повного року навчання, невелику кількість науково обґрунтованих методичних рекомендацій щодо її діяльності. Актуальність проблеми, її важливе соціально-педагогічне значення, недостатня розробка науково-методичного, дидактичного забезпечення й практичної організації педагогічних умов функціонування «Школи повного року навчання», позитивні результати, які було виявлено по закінченню впровадження попередньої науково-дослідної роботи – все це стало поштовхом для подальшого відпрацювання проекту «Школа повного року навчання», вдосконалення змісту та методики реалізації навчально-виховного процесу, розвитку матеріально-технічної бази та ін. вдосконалити зміст і методику реалізації навчально – виховного процесу «Школа повного року навчання» на засадах інноватики, що узгоджується з основними ідеями і принципами індивідуальної стратегії навчання і виховання дітей в окремому мікрорайоні міста, використання його інфраструктури, соціальних ресурсів.

Об’єкт дослідно-експериментальної роботи: навчально-виховний процес загальноосвітнього навчального закладу «Школа повного року навчання».

Предмет дослідно-експериментальної роботи: змістово-методичне забезпечення навчально-виховного процесу в умовах «Школи повного року навчання».

Для досягнення мети сформульовано завдання експерименту:

1. Розробити та впровадити в умовах «Школа повного року навчання»:

  • систему організаційно-педагогічних, матеріально-технічних, санітарно-гігієнічних та інших умов здоров’язбереження, з урахуванням індивідуальних показників стану здоров’я учнів;
  • єдиний інформаційний простір в школі;
  • програму розвитку обдарованих дітей;
  • методику використання інформаційних технологій в освітньому процесі;
  • систему діагностики та експертизи результату педагогічної діяльності.

2. Забезпечити інтеграцію основної, профільної та додаткової освіти учнів.

3. Створити умови для самоосвіти,самовизначення кожного учня.

4. Розробити та впровадити нові навчальні програми.

5. Вирішити проблеми неуспішності в навчанні.
Розширити дослідницьку роботу в різних напрямках.

7. За рахунок варіативної частини включити у зміст навчального процесу предмети інноваційного характеру.

Результатом дослідно-експериментальної роботи має стати:

  • Повна зайнятість учнів у позаурочний час та канікулярні періоди.
  • Підвищення якості навчання.
  • Вдосконалення системи розвитку одарованих дітей.
  • Зменшення перевантаженості дітей за рахунок єдиного розкладу першої та другої половини дня.
  • Творчий розвиток учнів у системі додаткової освіти та позаурочної діяльності.
  • Організація спільної роботи з батьками.
  • Створення освітнього простору школи як простору вибору для учнів.
  • Проектно-дослідницька діяльність у початковій, середній і старшій школі.
  • Збільшення кількості дітей задіяних у різноманітних гуртках, секціях, студіях у системі додаткової освіти.
  • Створення максимально комфортних умов у школі.
  • Зниження захворюваності учнів.

Механізм реалізації експериментально-дослідної роботи. Науково-дослідна робота розрахована на п’ять років (2013 – 2017 рр.). Експеримент проводитиметься у три етапи: діагностичний (січень 2013 р. по серпень 2014 р.), практичний (вересень 2014 р. по серпень 2016 р.), узагальнюючий (вересень 2016 р. по серпень 2017 р.)

Усі етапи дослідно-експериментальної роботи є тісно взаємопов’язані і доповнюють один одного.

Загальний висновок

Обрана для проведення дослідно-експериментальної роботи тема «Вдосконалення змісту та методики реалізації навчально-виховного процесу «Школи повного року навчання» на базі СШ №23 є актуальною і практично значущою для розвитку середньої ланки освітньої галузі. Зміст та аргументація поданої заявки відповідають вимогам Положення про експериментальний загальноосвітній навчальний заклад.

Leave a Reply