Стає майстром педагогічної праці звичайно той, хто відчув себе дослідником. (В.О. Сухомлинський)
Становлення нової освітньої системи, орієнтованої на входження України до єдиного світового освітнього та інформаційного простору супроводжується істотними змінами в педагогічній теорії та практиці навчально-виховного процесу. Столична школа – живий організм, що тонко реагує на зміни в суспільстві, освіті, науці. І якщо донедавна вона слугувала засобом «створення» людини, «підігнаної» до потреб суспільства, то нині формує особистість, здатну цінувати й творити нове суспільство. Нова школа Києва – це школа вільного вибору: для батьків, дітей і педагогів. На сьогодні не лише навчальні заклади нового типу, а й традиційні все більше поглиблюють свою інноваційну складову, вдаються до педагогічних експериментів, змінюючи тим самим пріоритети змісту освіти та виховання, педагогічні технології, стиль управління школою тощо. Особливістю освітньої системи столичного регіону є її вагомий соціальний, культурний і науковий потенціал, що дає змогу вчасно й фахово реагувати на освітні новації. Відтак, отримавши широкі можливості щодо впровадження педагогічних альтернатив, освітяни міста прагнуть реалізувати найкраще у своїй практичній діяльності. Сьогодні в 156 загальноосвітніх навчальних закладах різних типів і форм власності міста здійснюється апробація 84 експериментальних педагогічних програм (65 на регіональному рівні та 19 на всеукраїнському рівні).