Упровадження мультипрофільного навчання у ЗНЗ

IMG_3178_2Ідея мультипрофільного навчального закладу відома ще з середини 80-х років минулого століття, коли за такою формою організації навчального процесу почали працювати професійно-технічні училища. У загальноосвітні школи ця модель упроваджується в різних модифікаціях вже понад 10 років. А взагалі, дана форма роботи є одним із варіантів реалізації ідеї профільного навчання у старшій школі.

Головною ідеєю впровадження мультипрофільної форми навчання є вільний вибір учнями предметів для поглибленого вивчення. Цей вибір не диктується ні профільною орієнтацією навчального закладу, ні розкладом занять, ні навіть показниками успішності учня. Важливі виключно особисте бажання і утримання в межах загального тижневого навантаження. Таким чином, фактично кожен учень займається за індивідуальним навчальним планом і розкладом. Зрозуміло, що забезпечення таких умов кожному учню вимагає від навчального закладу і його працівників повної професійної віддачі. Але мета того варта – навчити молоду людину робити свідомий вибір і виховати в неї почуття відповідальності за цей вибір.

Сьогодні вже понад 10 загальноосвітніх шкіл міста Києва на правах експерименту працюють за такою формою.

Експеримент не дасть остаточної відповіді на питання як впливає така форма навчання на навчальні досягнення дітей, на психологічний клімат в класі й учительському колективі, які стимули для навчання й професійного зростання вона створить для її учасників. Але вже сьогодні за відгуками директорів шкіл-учасників експерименту ми можемо з високою долею вірогідності сказати про те, що мультипрофільне навчання знайшло своє місце у звичайному загальноосвітньому навчальному закладі.

Leave a Reply