Експериментальна база: спеціальна школа-інтернат №26
Термін проведення експерименту: 2011-2014 р.
Науковий керівник: Кочерга Олександр Васильович, кандидат психологічних наук, доцент, заступник директора Інституту післядипломної педагогічної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка.
Актуальність дослідження полягає в тому, що саме психомоторні дії людини спонукають до покращення її загального психофізичного стану. Система роботи над розвитком рівноваги людини допомагає покращенню її інтелектуальних можливостей. Вправи на балансувальній дошці Белгау зазвичай сприяють підвищенню швидкості читання, рівня розуміння, гостроти зору та бінокулярної зорової функції, покращують і підвищують роботу мозку. Тому обрана для педагогічного експерименту тема «Вплив баламетрики на психофізичний розвиток дітей з особливими освітніми потребами у навчально-корекційному процесі» є актуальною і необхідною для вивчення в ході дослідно-експериментальної роботи на базі спеціальної школи-інтернату №26 для дітей з вадами у розумовому розвитку.
Об’єкт експериментально-дослідної роботи: зміни стану психічного і фізичного здоров’я.
Предмет експериментально-дослідної роботи: вплив психомоторної діяльності при виконанні вправ на баламетричній дошці на загальний стан людини.
Завдання експериментально-дослідної роботи:
- Вивчити вплив вправ на баламетричній дошці на загальний стан здоров’я людини. Створити пакет діагностичних методик для визначення стану кожного учасника експерименту.
- Розробити та експериментально перевірити експрес-комплекс вправ з використанням баламетричної дошки в умовах навчального закладу.
- Визначити мінімальні часові межі кількості тренувань на тиждень для людини з використанням баламетричної дошки. З’ясувати алгоритм роботи з використання баламетричної дошки, враховуючи принципи: від простого до складного у людей з особливими потребами.
- Провести спостереження за впливом занять з використанням баламетричної дошки на підвищення чутливості людини до навчальних дій.
- Перевірити вплив на роботу півкуль головного мозку людини при виконанні вправ з використанням баламетричної дошки.
- Спостерігати вплив вправ при використанні баламетричної дошки на зміну тих чи інших нозологій людей з особливими потребами.
- Виробити рекомендації щодо оптимального використання вправ при роботі на баламетричній дошці для людей з особливими потребами.
Результатом дослідно-експериментальної роботи має стати створення середовища, яке розвиватиме дитину і стимулюватиме процесуальний механізм у його мозку.