Тьюторська підтримка у сучасній школі

Експериментальна база: Приватна школа «Афіни»

Термін проведення експерименту: 2013-2016 н. р.

Науковий керівник: Даниленко Лідія Іванівна, доктор педагогічних наук, професор кафедри парламентаризму та політичного менеджменту Національної академії державного управління при Президентові України

Опис основних ідей експерименту. Буде розроблено і апробовано модель тьюторської підтримки у загальноосвітньому навчальному закладі шляхом внесення якісних змін:

  • в управління (запровадження принципів демократизації, диференціації, індивідуалізації, інформатизації; функцій моніторингу, маркетингу; соціально-психологічних й інформаційних методів);
  • в організацію науково-методичної роботи (розробка і запровадження портфоліо професійного розвитку вчителів);
  • в організацію навчально-виховного процесу (створення і запровадження центрів дистанційного навчання, дитячої творчості, моніторингу індивідуального розвитку учнів (інтелектуального, фізичного, духовного), додаткових освітніх послуг; розробка і запровадження карток індивідуального розвитку учнів);
  • у форми і методи навчання, виховання і розвитку учнів (обґрунтування, розробка і запровадження «рейтингових ігор», проектної діяльності в різновікових групах, індивідуальної профілізації; формування різнорівневих мобільних груп учнів при вивченні різних навчальних предметів; створення комплексної системи оцінювання учбових досягнень учнів);
  • у зміст навчання (за рахунок годин варіативної складової та годин, передбачених для додаткового вивчення навчальних дисциплін в умовах «школи повного дня») будуть запроваджені нові навчальні дисципліни, факультативи, курси.

Об’єкт експериментально-дослідної роботи: діяльність загальноосвітнього навчального закладу в умовах інноваційних змін.

Предмет експериментально-дослідної роботи: зміст, форми і методи організації навчально-виховного процесу у загальноосвітньому навчальному закладі в умовах реалізації інноваційної моделі тьюторської підтримки.

Завдання експериментально-дослідної роботи:

  • Розробити концепцію школи тьюторської підтримки; положення про школу тьюторської підтримки, про шкільного тьютора, про центри дистанційного навчання, дитячої творчості, моніторингу індивідуального розвитку учнів, додаткових освітніх послуг;інструкцію про картку індивідуального розвитку учнів.
  • Визначити об’єкти якісних змін у діяльності школи тьюторської підтримки, критерії їх оцінювання та визначити на їх основі рівень її ефективності.
  • Розробити програми нових навчальних курсів і факультативи та запровадити їх у зміст варіативної складової навчального плану.
  • Підготувати і провести науково-методичні семінари загальношкільного і міського рівнів з проблеми дослідження.
  • Підготувати рукопис науково-методичного посібника «Школа тьюторської підтримки: проблеми та перспективи» та інформацію до фахових видань.

Очікувані результати експерименту:

  • підвищення рівня комфортності учасників навчально-виховного процесу (учнів, учителів, керівників, батьків учнів) — перевіряється за психологічними тестами;
  • якісні результати успішності учнів перехідних і випускних класів – перевіряється за статистичними даними про рівень навчальних досягнень учнів;
  • підвищення рівня художнього, інтелектуального, фізичного, морально-етичного розвитку учнів — перевіряється за відповідними психолого-педагогічними тестами;
  • позитивна динаміка індивідуальних рейтингів, статусів та рангів учнів і вчителів школи — перевіряється за допомогою відповідних статистичних даних.

Leave a Reply