Упровадження елементів дистанційного навчання школярів середніх загальноосвітніх навчальних закладів м. Києва

Експериментальна база: СЗШ №286, СЗШ №236, СШ №316, Скандинавська Гімназія, Київська Інженерна Гімназія, Гімназія «Троєщина», Гімназія №191 ім. П.Тичини, Український гуманітарний ліцей Київського національного університету імені Тараса Шевченка, Ліцей №100 «Поділ», СШ №124 з поглибленим вивченням інформаційних технологій, СЗШ №253, СЗШ №166, СШ №7 ім. М.Т. Рильського, СШ №52 з поглибленим вивченням інформаційних технологій, Гімназія “Ерудит”, Гімназія НПУ ім. М.П. Драгоманова, Технічний ліцей, СЗШ №25, СЗШ №95.

Термін проведення експерименту: 2012- 2015 рр.

Науковий керівник: Ковальчук В.І., завідувач НДЛ експериментальної педагогіки та педагогічних інновацій Інституту післядипломної педагогічної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка, кандидат педагогічних наук.

Актуальність експериментально-дослідної роботи. Пріоритетним напрямом розвитку сучасної шкільної освіти визнано використання дистанційних форм навчання і підтримки традиційного навчання, заснованих на Інтернет-технологіях.

Дистанційне навчання все більш активно використовується у сучасній практиці загальної середньої освіти. Поступово формується мережа кінцевих споживачів дистанційних послуг: учні, вчителі, навчальні заклади. Але організація систем відкритої освіти, до яких належить дистанційна освіта, принципово відрізняється від такої, що нині реалізується в існуючій мережі загальноосвітніх навчальних закладів. Потрібна зовсім інша організація роботи та взаємодія усіх учасників навчального процесу.

Отже, організація і проведення дослідження способів ефективної побудови навчального середовища дистанційних педагогічних систем та застосування у навчальному процесі дистанційних технологій навчання в середніх загальноосвітніх навчальних закладах (ЗНЗ) є актуальним і своєчасним.

Основна ідея експериментально-дослідної роботи полягає в обґрунтуванні та реалізації в педагогічній практиці моделі педагогічної взаємодії суб’єктів освітнього процесу при дистанційній формі навчання учнів ЗНЗ.

Мета експериментально-дослідної роботи полягає у розробці моделі педагогічної взаємодії учасників освітнього процесу в ЗНЗ  на основі дистанційних технологій навчання.

 Завдання експериментально-дослідної роботи:

  • Здійснити вивчення та узагальнення досвіду з теми дослідження.
  • Створити організаційно-педагогічні умови щодо впровадження дистанційного навчання.
  • Розробити та теоретично обґрунтувати модель дистанційного навчання школярів.
  • Апробувати модель дистанційного навчання школярів на базі пілотних загальноосвітніх навчальних закладів
  • Здійснити моніторинг ефективності впровадження моделі дистанційного навчання.
  • Розробити методичні рекомендації для педагогів навчальних закладів з питань впровадження дистанційного навчання школярів.
  • Здійснити узагальнення одержаних результатів щодо ефективності застосування дистанційного навчання школярів через проведення семінарів, конференцій.

Об’єкт експериментально-дослідної роботи: навчально-виховний процес загальноосвітнього навчального закладу.

Предмет експериментально-дослідної роботи: дистанційне навчання школярів.

Механізм реалізації експериментально-дослідної роботи. Дослідно-експериментальну роботу в ЗНЗ-учасників експерименту буде проведено на базі паралелі 5-х класів та 9-х класах (у ліцеях та гімназіях). На вибір учасникам експерименту буде запропоновано низку предметів серед яких: українська мова, математика, історія, фізика, біологія, англійська мова. ЗНЗ-учасники самостійно обирають навчальні предмети із запропонованого переліку для роботи в рамках експерименту. Всі учасники експерименту будуть мати вільний доступ до розроблених навчально-методичних матеріалів. Такий процес навчання дозволить в значній мірі розширити пізнавальні можливості учнів, створити освітній простір для навчання за межами школи.

Очікувані результати науково-дослідницької й експериментальної роботи полягають у формуванні мережі навчальних закладів міста з досвідом використання дистанційних форм навчання у навчально-виховному процесі, створенні осередку підготовлених фахівців дистанційного навчання, створенні та апробації авторських навчальних ресурсів дистанційного навчання школярів, формуванні міської спільноти авторів та учасників процесу дистанційного навчання школярів, розробці та апробації методичних матеріалів супроводу дистанційного навчання школярів, розробці моделі педагогічної взаємодії учасників освітнього процесу в ЗНЗ на основі дистанційних технологій навчання.

Загальний висновок

Значущість роботи за програмою полягає у тому, що запропонована модель педагогічної взаємодії суб’єктів освітнього процесу при дистанційному навчанні школярів стане основою для побудови процесу дистанційного навчання в ЗНЗ. Ця модель може бути використана при організації дистанційного навчання практично в будь-якому ЗНЗ.

Розроблені методичні рекомендації можуть бути використанні при організації підвищення кваліфікації фахівців у галузі дистанційної освіти.

Дистанційне навчання відкриє нові можливості, значно розширюючи інформаційний простір та інформаційну сферу навчання.

Leave a Reply