Сутність інноваційної педагогічної діяльності

29786369Створення, утвердження, розвиток нового як цілісного феномену є стрижнем інноваційного процесу, базовий компонент якого становить інновація (лат. innovatio – оновлення, зміна). У сучасній психолого-педагогічній науці поняття «інновація» розуміють у таких значеннях:

  • форма організації інноваційної діяльності (Л. Даниленко);
  • сукупність нових професійних дій педагога, спрямованих на вирішення актуальних проблем навчання і виховання з позицій особистісно-розвивальної освітньої парадигми (В. Паламарчук, О. Пєхота);
  • зміни в освітній практиці (М. Кларін);
  • комплексний процес створення, розповсюдження та використання нового практичного засобу в галузі педагогіки (В. Сластьонін);
  • результат інноваційного процесу (І. Підласий).

Інноваційні процеси у системі освіти і виховання включають у себе створення, освоєння і застосування педагогічних новацій. Утім, у системі освіти інноваційні процеси є не просто впровадженням нового. Вони реалізуються як цілеспрямовані зміни цілей, умов, змісту, засобів, методів, форм діяльності, яким властиві новизна, високий потенціал підвищення ефективності діяльності загалом, здатність забезпечити довготривалий корисний ефект тощо.

(зі статті: Шевцова О.М. Інноваційна діяльність як чинник особистісно-професійного розвитку вчителів початкової школи / О.М.Шевцова // Вісник післядипломної освіти : зб. наук. праць / Ун-т менедж. освіти НАПН України, редкол. : О.Л.Ануфрієва [та ін.]. – К., 2005 – Вип. 1 (14), ч. 2 : Психологія / голов. ред. В.В.Олійник. – 2010. – С.463-472.)

Leave a Reply